Książka „Google+ dla biznesu”

Okładka Google+ dla biznesu

Serwisy społecznościowe stają się ostatnio coraz ważniejszą areną zmagań marketingowców. Kolejne pojawiające platformy pokazują, że rynek ten wciąż jeszcze rośnie.
Jednym z najnowszych serwisów społecznościowych mającym jakiekolwiek znaczenie jest Google+, którego w skrócie można uznać, za odpowiedź giganta wyszukiwarkowego na facebooka.

Tyle w skrócie, bo w rzeczywistości różnic jest sporo, tak w funkcjach dostępnych na obu serwisach, jak i w samym sposobie „życia” na danej platformie.

Chris Brogan zastrzega w kilku miejscach, że nie ma nic wspólnego z Google, że nikt z tej firmy nie zlecił mu napisania tej książki, ani nie dostaje lepszych wyników w wyszukiwarce w zamian. Po prostu uważa, że Google+ jest warte poznania i wykorzystania w codziennych działaniach marketingowych.

Co spodobało mi się w książce to raczej nastawienie na opis tego, co zyska się korzystając z G+, a nie na to jaki to on jest „fajny” i nowoczesny. Autor bardzo często podaje przykłady z własnego życia pokazujące jak dany wpis pomógł mu w zdobyciu nowych kontaktów biznesowych. Co więcej – podaje przykłady z innych serwisów, np. z twittera. Zatem należy uznać, że wiedza przekazana w tej książce odnosi się raczej do „działań promocyjnych w internecie z wykorzystaniem serwisów społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem Google+”.

Czy książka da Ci prosty przepis na to, jak zarobić miliony? NIE.
Czy książka da Ci prosty przepis jak zdobyć popularność w Internecie? Raczej nie.

Czego zatem możesz oczekiwać? Podzielenia się pewnym doświadczeniem, sporego zbioru dobrych rad i wskazówek, co robić, aby zachęcić użytkowników do większej interakcji z Tobą -> Twoją firmą. Naczelna zasada, której hołduje autor: „ludzie robią interesy z ludźmi, których lubią”. Dlatego w tej pozycji bardzo wiele miejsca poświęcone jest temu, jak należy budować odpowiednie relacje z klientem.

Książkę oceniam jako przydatną. Choć… nie korzystam aktywnie z Google+, ani projekt, w którym aktualnie pracuję nie ma (jeszcze?) konta akurat na tym serwisie, to po przeczytaniu dałem tę książkę osobie odpowiedzialnej za marketing internetowy naszego produktu. Sądzę, że z mojej strony to najlepsza rekomendacja, jaką może otrzymać taka książka 😉

Google+ dla biznesu
Wydawnictwo helion07/2012

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *